Przygotowujesz promocję? Tworząc stojaki promocyjne pomyśl i o kliencie i o obsłudze sklepu!

stand29_mona2

Żaden konsument nie przejdzie obojętnie obok obniżonej ceny, pod warunkiem, że ją dostrzeże i nie będzie miał wątpliwości, że naprawdę idzie z nią w parze istotna poprawa jej relacji do jakości. Dlatego skuteczna promocja wymaga czegoś więcej, niż wymiana metek na regałach. Dobrze przygotowane stojaki to nieodzowny element pozwalający skutecznie wyeksponować asortyment, na którego sprzedaży nam w danym momencie najbardziej zależy.

Stojaki promocyjne radykalnie podnoszą atrakcyjność ekspozycji

Konkretne szacunki są różne zależnie od poszczególnych badań, nie ma jednak wątpliwości, że ogromna liczba, często większość, decyzji o zakupie określonego artykułu podejmowana jest już w obiekcie handlowym. Jest to więc pole potencjalnie niezwykle skutecznej walki o klienta – poddawać jej na pewno nie warto, a tym w istocie jest rezygnacja z akcesoriów podnoszących widoczność promowanego asortymentu.

Przeniesienie go do osobnej ekspozycji poza regałem to tylko jedno z zadań, jakie warto wykonać. Potrzebujemy jeszcze odpowiedniej oprawy, która nie pozwoli konsumentowi przypuszczać, że ma do czynienia z czymś, czego sklep chciałby się po prostu z nieokreślonych przyczyn pozbyć. A takie wrażenie mogą przecież robić produkty ułożone po prostu w stosie na palecie w opakowaniach zbiorczych z informacją o promocji. Tekturowe stojaki promocyjne nie są rozwiązaniem kosztownym a pozwolą nam podobnego o efektu uniknąć. Trzeba jedynie zadbać o ich formę odpowiadającą konkretnemu przeznaczeniu, jakiemu mają służyć – w dużej mierze będą miały tu oczywiście zastosowanie te same zasady, które należy mieć na uwadze projektując opakowania czy etykiety. Możliwość błyskawicznej identyfikacji marki i rodzaju asortymentu oraz atrakcyjna szata graficzna to podstawa.

Dobrze zaprojektowany stojak ułatwia pracę personelowi

Wygląd to jedna z najważniejszych rzeczy, o jakie należy zadbać przy projektowaniu akcesoriów przeznaczonych do ekspozycji towaru – zarówno stałej, jak i czasowej. Przykucie uwagi potencjalnego odbiorcy, wzbudzenie zainteresowania i podkreślenie jakości oferowanego asortymentu to klucz do zwycięstwa w walce o dokonanie przez niego zakupu.

Wszystko to wiąże się jednak także z określonym nakładem pracy wykonywanej przez obsługę sklepu, toteż oprócz tego stojak musi stanowić element praktyczny, minimalizujący ilość wysiłku potrzebnego przy jego zastosowaniu. Powinien więc nie tylko charakteryzować się wytrzymałością odpowiadająca planowanemu obciążeniu, ale wymiarami niezmuszającymi do przepakowywania pojedynczych sztuk produktu. Możliwość przekładania zbiorczych opakowań typu shelf ready packaging znacznie skraca czas kompletowania takiego stojaka i jego opróżnianie po zakończeniu promocji. W przypadki większych konstrukcji warto zadbać także o możliwość jego przemieszczania w stanie wypełnionym za pomocą typowych urządzeń transportu wewnętrznego wykorzystywanych powszechnie w handlu.

Firma ST-Print to zespół specjalistów zajmujących się wszelkiego rodzaju tekturowymi ekspozytorami od lat – potrzeby ich użytkowników znamy na wylot. Zapraszamy do kontaktu i przedstawienia nam swoich oczekiwań!